wtorek, 5 grudnia 2017

Jak prowadzić przyrodnicze obserwacje w terenie? Wykład o przedłużonym działaniu.



Relacja z konferencji dla nauczycieli, zorganizowanej przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Wykład dotyczył porad jak prowadzić obserwacje w terenie i dlaczego jest to ważne w procesie edukacji. A dzięki wykorzystaniu nagrania wideo, zamieszczeniu slajdów z wykładu w "chmurze" wykład ma przedłużone działanie. Mimo, że przebrzmiał ciągle jest dostępny. Jednym słowem hybrydowe formy komunikacji.

25 listopada 2017 r, na zaproszenie Fundacji Uniwersytet Dzieci, uczestniczyłem w konferencji metodycznej dla nauczycieli pt. "Jak realizować ciekawe lekcje przyrodnicze w szkole i w terenie? Konferencja dla nauczycieli szkół podstawowych."

Wygłosiłem wykład pt. "Jaka jest rola bezpośredniego kontaktu z przyrodą w kształtowaniu postaw ekologicznych? Prowadzenie przyrodniczych obserwacji w terenie" (wyżej relacja filmowa, z małymi skrótami). Moje wystąpienie można streścić następująco:

  • Zaciekawienie (najpierw nauczyciela, potem ucznia) 
  • Metoda naukowa (jako sposób poznawania świata i weryfikowania informacji) 
  • Wsparcie (metodyczne dla nauczycieli)
  • Nie bój się wyjścia w teren. Niewiedza i nieznajomość wszystkich gatunków jest okolicznością sprzyjającą. 

Uczę się ze światem a nie tylko uczę o tym świecie (to sparafrazowane nawiązanie do niektórych slajdów z wykładu). Uczę się wykorzystywania nowych technologii w komunikacji i przekazywaniu wiedzy. Samodzielnie i we współpracy.

zobacz także: http://czachorowski.blox.pl/2017/12/Prowadzenie-przyrodniczych-obserwacji-w-terenie.html

Niżej przygotowania zapowiedź wystapienia na konferencji:




I na koniec link do slajdów z wykładu: https://www.slideshare.net/StanisawCzachorowski/jaka-jest-rola-bezporedniego-kontaktu-z-przyrod-w-ksztatowaniu-postaw-ekologicznych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz