sobota, 4 maja 2013

Nietypowa popularyzacja czyli w roli bohatera książki


Przyzwyczaiłem się do tego, że to ja piszę o wynikach badań (prace naukowe, pupularyzacja) czy w publicystyce o innych ludziach i o wydarzeniach. Do niedawna pisanie o mnie kojarzyłem jedynie z informacjami w różnych informatorach czy z informacjami o autorach, zamieszczanymi przy okazji publikacji. Jednak za sprawą Katarzyny Enerlich, mrągowskiej pisarki, sam posłużyłem jako tworzywo artystyczne. Zostałem pierwowzorem postaci w jej książkach: "Prowincja pełna słońca", "Prowincja pełna smaków".



Jak został Wojtek entomologiem? Kontakt i współpraca z panią Enerlich stały się okazją do bardzo nietypowej popularyzacji nauki. W postać leśnika, bohatera jej książek, wplecione zostały cechy entomologa i naukowca z UWM w Olsztynie. W zupełnie nietypowych okolicznościach beletrystyki przemycone zostały fragmenty opowieści o owadach, o pracy naukowej, ba nawet o dylematach nauki. Pani Enerlich wykorzystała (za moją zgodą i wiedzą) niewielkie fragmenty, zamieszczane na moim blogu. W taki to zupełnie nietypowy sposób upowszechnianie wiedzy nabrało dla mnie zupełnie niezwykłego i niecodzinnego wymiaru.





Z Gazety Olsztyńskiej, dodatek Olsztyn Dzień po Dniu, 17 maja 2013 r.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz