piątek, 29 września 2017

Edukacyjna gra z uzupełnianymi qr kodami

To moja druga, zaprojektowana gra edukacyjna w formie questingu. Pierwszy raz było  w czasie styczniowej Nocy Biologów 2017 (zobacz więcej). Tym razem oprócz zbierania pieczątek pojawił się uzupełniany Kod QR. Po poprawnym rozwiązaniu zadać odczytać można hasło, stanowiące rozwiązanie gry. Uzupełnieniem gry terenowej w bibliotece jest przestrzeń wirtualna, (wydarzenie na Facebooku). Grę zrealizowano we wrześniu 2017 w ramach europejskiej Nocy Naukowców oraz w styczniu 2018 w ramach ogólnopolskiej Nocy Biologów 2018.

Dachówki, stanowiące element gry, powstały w czasie Tygodnia Bibliotek, gdy spotkaliśmy się na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej by namalować Molariusz Warmińsko-Mazurski.

Kolejny eksperyment i kolejne doświadczanie w różnorodnych formach edukacji. Nie udałoby się bez współpracy zarówno ze studentami kierunku dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze jak i pracownikami Biblioteki Uniwersyteckiej, pracownikami UWM z różnych wydziałów oraz osobami z innych, pozauniwersyteckich instytucji. Współpraca nie tylko inspiruje ale i przynosi dobre efekty.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz